Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

5 πράγματα που πρέπει να προσέξεις όταν αγοράζεις ποδήλατο

Πέντε απλές συμβουλές για να αγοράσεις ένα ποδήλατο που σου ταιριάζει.
1. Σωστό μέγεθος
Βασική προϋπόθεση για άνετη και ξεκούραστη ποδηλασία.

Υπάρχουν 2 τρόποι για να διαλέξετε το σωστό μέγεθος. Ο πρώτος απαιτεί να δοκιμάσετε διάφορα μεγέθη και να επιλέξετε αυτό στο οποίο νιώθετε άνετα. Ο δεύτερος και σωστότερος τρόπος είναι να μετρήσουμε το μήκος του ποδιού μας. Μετράμε πάντα την εσωτερική μεριά, ξυπόλητοι, από το πέλμα μέχρι τον καβάλο.
Πολλαπλασιάζουμε το αποτέλεσμα με το 0.67 για να βρούμε το μήκος του κάθετου σωλήνα. Πχ: Μήκος καβάλου: 84εκ Χ 0.67 = 56,28.
Αυτό σημαίνει ότι το κατάλληλο μέγεθος για εμάς είναι αυτό, το οποίο έχει κάθετο σωλήνα (σωλήνας σέλας) μήκους 56 εκατοστών.
Αν δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα από τα παραπάνω τότε σταθείτε πάνω από το ποδήλατο. Αν ο οριζόντιος σωλήνας έχει 2-3 δάκτυλα «αέρα» από τον καβάλο σας τότε μάλλον θα είστε εντάξει.
2. Φρένα
Ένα ποδήλατο θα πρέπει να διαθέτει καλά φρένα και να φρενάρει σωστά και αποδοτικά. Υπάρχουν πολλές εταιρείες που διαθέτουν συστήματα φρένων, από απλές δαγκάνες μέχρι υδραυλικά δισκόφρενα.
Είναι πρακτικά αδύνατο να γνωρίζετε όλους τους τύπους και τα μοντέλα. Όμως ως βασικό κανόνα αποφύγετε τα μηχανικά δισκόφρενα και τα φρένα αγνώστου προελεύσεως. Προτιμήστε λύσεις από τις μεγάλες εταιρείες όπως τη Shimano, την Avid, ή τη Tektro και θα είστε εντάξει.
3. Ταχύτητες
Στα ποδήλατα δρόμου φτάνουν μέχρι τις 22 ενώ στα ποδήλατα βουνού μέχρι τις 30. Ότιδήποτε κάτω από 18 ταχύτητες στο δρόμο θα σας δυσκολέψει στις ανηφόρες. Καλό είναι επίσης να αποφύγετε ποδήλατα Trekking ή MTB με 21 ταχύτητες.
4. Τύπος ποδηλάτου
Το τι ποδήλατο θα αγοράσετε εξαρτάται από τη χρήση που σκοπεύετε να κάνετε. Τα περισσότερα καταστήματα θα κάνουν τις απαραίτητες ερωτήσεις για να σχηματίσουν το προφίλ σας και να σας προτείνουν αυτά που θεωρητικά σας ταιριάζουν αλλά πρέπει και εσείς να γνωρίζετε εξ αρχής τη χρήση που πρόκειται να κάνετε.
Αν πρόκειται να ποδηλατείτε σε άσφαλτο ένα mountain bike είναι το πλέον ακατάλληλο καθώς οι μικρότεροι τροχοί, το αυξημένο βάρος, τα χοντρά λάστιχα και οι διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης θα σας κουράσουν πολύ γρηγορότερα απ΄ότι ένα ποδήλατο city ή fitness που είναι σχεδιασμένα για ποδηλασία στην άσφαλτο.
5. Κόστος
Το ρητό «ότι πληρώνεις παίρνεις» ισχύει και στα ποδήλατα. Η τιμή ενός ποδηλάτου αντικατροπτρίζει την ποιότητα των περιφερειακών αλλά και του σκελετού. Όσο φθηνότερο είναι ένα ποδήλατο τόσο φθηνότερα είναι και τα περιφερειακά του αλλά και η ποιότητα του σκελετού. Επίσης η τιμή είναι αντιστρόφως ανάλογη με το βάρος του ποδηλάτου. Όσο ανεβαίνει η τιμή τόσο μειώνεται το βάρος και η δυσκολία μετακίνησης/μεταφοράς του ποδηλάτου. Άλλη δύναμη απαιτείται για να κινήσουμε ένα ποδήλατο 17-18 κιλών και άλλη ενός 10 κιλών.
Το πορτοφόλι σας είναι όμως αυτό που έχει τον πρώτο και τελευταίο λόγο και εσείς θα αποφασίσετε πόσα τελικά θα ξοδέψετε. Πάντως υπολογίστε ότι ένα «αξιοπρεπές» ποδήλατο θα σας κοστίσει €300-€500.
 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Συναρμολόγηση ποδηλάτου

Εκπαιδευτική εκδρομή μαθητών στο εργοστάσιο κατασκευής των Ελληνικών ποδηλάτων ballistic και clermont

Ακτινολόγηση - Διόρθωση Ζάντας

Ρόδα είναι και στραβώνει! Αλλά μην ανησυχείτε, πριν πάτε στον μάστορα ρίξτε μια ματιά στο βίντεο αυτό και προσπαθήστε το λίγο μόνοι σας!  Δεν χρειάζεται να έχετε κάποιο ιδιαίτερο πτυχίο αλλά υπομονή και θέληση! Δεν είναι τόσο απλό αλλά ούτε και τόσο δύσκολο όσο νομίζετε! 

Ρυθμίσεις ποδηλάτου

Σωστή θέση του αθλητή πάνω στο ποδήλατο   Από τα πιο βασικά πράγματα τη στιγμή που κάποιος πρόκειται να αγοράσει καινούριο ποδήλατο είναι να αγοράσει το κατάλληλο. Εκτός από τους αρκετούς διαφορετικούς τύπους που μπορεί να κυκλοφορούν στην αγορά οι σωστές μετρήσεις σε οποιοδήποτε από αυτά μπορούν να αλλάξουν την δυσάρεστη εικόνα που αφήνει ένα λάθος ποδήλατο σε κάποιον ποδηλάτη. Αρχικά αυτή η νέα θέση μπορεί να δείχνει άβολη, με τα πόδια να αγγίζουν ελάχιστα το έδαφος και τον κορμό σε πλήρη έκταση, ωστόσο έχει αποδειχθεί ότι συμβάλει σημαντικά στην αύξηση της απόδοσης αλλά και στην πολύ σημαντική αποφυγή τραυματισμών ή πόνων.