Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μαρίνος Σκλήρης: Ένας από τους τελευταίους βετεράνους πιλότους του Β' Παγκοσμίου Πολέμου από το Μάζι Αλιάρτου Βοιωτίας

Να το όρνιο !
Των αγέρηδων τα σπλάχνα αργοτρυπάει, πετάει και πάει,
με τα στοιχειά και τ’ αστρικά, να πάρει άπαρτα κάστρα  μέσ’ από τ’ άστρα
Κωστής Παλαμάς
Του Νίκου Λάμπρου 
Η  παρουσίαση  αποτελεί φόρο τιμής στον συμπατριώτη μας Τξχο  (Ι) ε.α.  Κο Μαρίνο Σκλήρη εν όψει της επετείου της 28ης Οκτωβρίου 1940.
Αποτελεί απλή παράθεση, έπειτα από μακρά αναζήτηση, αποσπασμάτων που αφορούν προσωπικά τον ίδιο , από  ολοκληρωμένο  έργο ειδικών και  παλαίμαχων αεροπόρων, το οποίο αναφέρεται πληρέστατα σε όλους όσους  είχαν συμμετοχή σε πολεμικές επιχειρήσεις τη συγκεκριμένη περίοδο και ιδιαίτερα σε όσους θυσίασαν τη ζωή τους για τη πατρίδα μας και τα ιδανικά της ελευθερίας.
Οκτώβριος  2013
Ταξχος ε.α.(Ι)  Μαρίνος Σκλήρης
Γεννήθηκε στο Μάζι Λιβαδειάς Βοιωτίας το 1917
Είναι από τους πρώτους που φοίτησε στη Σχολή Αεροπορίας ως υποψήφιος υπαξιωματικός  χειριστής.
Ανήκει στην 3η  σειρά των Υποψήφιων Υπαξιωματικών Χειριστών που παρουσιάστηκαν στο Τατόι το 1937 στο Τμήμα ΙΙ της Σχολής Αεροπορίας υποψήφιων υπαξιωματικών που προορίζονταν αποκλειστικά για την ειδικότητα του χειριστή.
Μετά τις υγειονομικές και γραπτές εξετάσεις, καθώς και  τις σωματικές δοκιμασίες σε βασικές αθλητικές ασκήσεις εισήλθε στην Σχολή ως «Δόκιμος Υπαξιωματικός Αεροπόρος»
Η φοίτησή του εντός της Σχολής ήταν διετής και περιελάμβανε στρατιωτική, θεωρητική και πτητική εκπαίδευση. Στην εκπαίδευση εδάφους διδάσκονταν συνολικά 31 μαθήματα, που κάλυπταν επαγγελματικά και θεωρητικά θέματα. Γενικά, περιλαμβάνονταν: αεροδυναμική, αεροναυτιλία, μετεωρολογία, κινητήρες, αεροπορική τεχνική, κανονισμοί εσωτερικής υπηρεσίας, μαθηματικά, φυσική, Ελληνικά, ιστορία, γεωγραφία κλπ. Στις 28-2-1940 του απενεμήθη Πτυχίο Χειριστού.
Εντάχθηκε στην 13η σειρά – είσοδος 1937, ανθυποσμηναγοί Ιούλιος 1944 (ως Αξκός πλέον)

Στην πτητική εκπαίδευση, για το πρώτο έτος, προβλεπόταν να διατεθούν σε δύο τύπους εκπαιδευτικών αεροσκαφών της εποχής, μέχρι να πετάξουν solo (μόνοι), και μετά σε βασικές ασκήσεις και ασκήσεις ναυτιλίας. To όριο για την πρώτη πτήση solo ήταν μέχρι 20 ώρες με εκπαιδευτή, όπως είχε οριστεί και για τους υποψήφιους αξιωματικούς. Στο δεύτερο έτος έπρεπε να διατεθούν σε έναν τύπο διθέσιου πολεμικού αεροπλάνου με εκτέλεση προχωρημένων ασκήσεων.
Η λειτουργία της Σχολής Αεροπορίας διακόπηκε το 1940, λόγω του πολέμου, και επαναλήφθηκε το 1945.
Η Ελληνική Αεροπορία με την τότε ονομασία Ελληνική Βασιλική Αεροπορία έχασε σχεδόν όλο το αεροπορικό δυναμικό της, αλλά δεν υπέστειλε την ελληνική σημαία. Με την αιώνια ηρωική λεβεντιά που διακρίνει την ελληνική ψυχή και τον πόθο για ελευθερία, τα ελάχιστα εναπομείναντα, με τα ελληνικά χρώματα, αεροσκάφη και ο βασικός ανθρώπινος πυρήνας της κατέφυγαν από τις 18 Απριλίου του 1941 στη Μέση Ανατολή για συνέχιση του αγώνα στο πλευρό των συμμάχων. Εννέα αεροσκάφη και οι μαθητές της Σχολής Αεροπορίας με αρκετούς κυρίως Ιπταμένους Αξιωματικούς και Υπαξιωματικούς και μεγάλο αριθμό τεχνικών, στις 23 Απριλίου, κατόρθωσαν με πολλές δυσκολίες να καταφύγουν στη Μέση Ανατολή και συγκεκριμένα σε δύο αεροδρόμια ένα της Αιγύπτου και ένα της Παλαιστίνης.
Μαζί τους και ο Μαρίνος Σκλήρης









 Πολεμικές ώρες πτήσεως  Μαρίνου Σκλήρη Μαΐου 1942
 Το αεροπλάνο του Μαρίνου Σκλήρη με σπασμένα πτερύγια
Εδώ σε ένα σπάνιο ντοκουμέντο αφηγείται την πλούσια πολεμική του δράση στους αιθέρες στην εκπομπή του ΥΕΘΑ ''Αρετή και Τόλμη''.

Διάφορες  Δραστηριότητες  στην Έρημο
Η Επιστροφή των Μοιρών στην πατρίδα
 
Οι τρεις ελληνικές πολεμικές Μοίρες, 13η ΜΕΒ, 335 ΜΔ, και 336ΜΔ εκτέλεσαν περισσότερες από 11.200 πολεμικές αποστολές που αντιστοιχούν σε 22.680 πολεμικές ώρες. Η 13η ΜΕΒ εκτός των άλλων έριξε και 1.300 τόνους βομβών. Έπεσαν στον βωμό του καθήκοντος 70 Ιπτάμενοι και 10 επιπλέον Αξιωματικοί και Υπαξιωματικοί τεχνικοί διαφόρων ειδικοτήτων οι οποίοι απεβίωσαν συνέπεια των κακουχιών του πολέμου στην καυτή έρημο.
Η ημέρα της επιστροφής των τριών Μοιρών στην πατρίδα πραγματοποιήθηκε την 14η Νοεμβρίου 1944 η οποία μέρα αποτέλεσε ορόσημο χαράς και δόξας για όλο το προσωπικό των τριών τιμημένων Μοιρών της Ερήμου.

Αποτελεί επέτειο νίκης και πανηγυρισμού του τέλους των ταλαιπωριών τους και του νήματος των απωλειών που προκαλούνται σε έναν πόλεμο. Θυμίζει την πολυπόθητη λαχτάρα της επιστροφής στην πατρίδα και στο οικογενειακό περιβάλλον μετά από τέσσερα χρόνια αναγκαστικής απουσίας. 
Η λαχτάρα αυτή είναι το αιώνιο «Νόστιμον Ήμαρ» της ελληνικής ψυχής στην «Ιθάκη της». Μα πάνω απ’ όλα, η ημερομηνία αυτή παροτρύνει τη σκέψη μας σε ένα μνημόσυνο για αυτούς που η τύχη τους στέρησε τη χαρά της επιστροφής.
Σχολεία στα οποία φοίτησε ο Μαρίνος Σκλήρης
Εκπαιδευτών Αέρος (Ν. Ροδεσία) Instructors School (ΗΠΑ) ΚΣΑΣ-ΚΕΑΕ-Α.Β.Χ. Πολέμου ΣΠΑ-ΚΕΧΝ Σχολείο Ασφαλείας Πτήσεων (ΗΠΑ) Πτυχία Χειριστού-Εκπαιδευτού Πτήσεων Α2 Εκπαιδευτού Αέρος – Εδάφους - Α’ Χειριστού DAK Επιτελούς Αεροπορίας Ξένες Γλώσσες Αγγλικά
Προαγωγές

          Σμηνίας Χειριστής: 28-8-1939

          Επισμηνίας: 25-3-1941

          Αρχισμηνίας: 1-11-1942

          Ανθυποσμηναγός: 1-7-1944

          Υποσμηναγός: 1-1-1946

          Σμηναγός: 7-10-1949

          Επισμηναγός: 16-12-1953

          Αντισμήναρχος: 19-12-1956

          Σμήναρχος: 20-10-1961
 
Ηθικές Αμοιβές Χρυσός Σταυρός Φοίνικα μετά ξιφών Πολεμικός Σταυρός Β’ Τάξεως Πολεμικός Σταυρός Γ’ Τάξεως Μετάλλιο Εξαιρέτων Πράξεων Μετάλλιο Στρατιωτικής Αξίας Β’ Τάξεως Αναμνηστικό Αλβανίας (1940-41) Αναμνηστικό Μέσης Ανατολής (1941-1945) Σταυρός Ιπταμένου (δις) Μετάλλιο Συνοδειών και Επιθετικών Αναγνωρίσεων Μετάλλιο Εξαιρέτων Υπηρεσιών Σταυρός των Ταξιαρχών του Φοίνικα άνευ ξιφών Ταξιάρχης Γεωργίου του Α’ (άνευ ξιφών)  Πηγές 1. ''Οι Μοίρες της Ερήμου'' ,επετειακό χρονικό έκδοση 2004 από τη ΠΑ.ΣΥ.ΒΕΤ.Α 2. Η Πορεία προς την Ενιαία Πολεμική Αεροπορία, Μουσείο Ιστορίας ΠΑ του 2010 3. Πανελλήνιος Σύνδεσμος Βετεράνων Αεροπορίας, ΠΑ.ΣΥ.ΒΕΤ.Α 4. Μουσείο Ιστορίας της Πολεμικής Αεροπορίας 5. Εκπομπή  ''Με Αρετή και Τόλμη''  του ΥΕΘΑ 6. Προσωπική τηλεφωνική επικοινωνία με τον Κο Τξχο (Ι) ε.α. Μαρίνο Σκλήρη και τη κόρη του Τζένη Σκλήρη .

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Συναρμολόγηση ποδηλάτου

Εκπαιδευτική εκδρομή μαθητών στο εργοστάσιο κατασκευής των Ελληνικών ποδηλάτων ballistic και clermont

Ακτινολόγηση - Διόρθωση Ζάντας

Ρόδα είναι και στραβώνει! Αλλά μην ανησυχείτε, πριν πάτε στον μάστορα ρίξτε μια ματιά στο βίντεο αυτό και προσπαθήστε το λίγο μόνοι σας!  Δεν χρειάζεται να έχετε κάποιο ιδιαίτερο πτυχίο αλλά υπομονή και θέληση! Δεν είναι τόσο απλό αλλά ούτε και τόσο δύσκολο όσο νομίζετε! 

Ρυθμίσεις ποδηλάτου

Σωστή θέση του αθλητή πάνω στο ποδήλατο   Από τα πιο βασικά πράγματα τη στιγμή που κάποιος πρόκειται να αγοράσει καινούριο ποδήλατο είναι να αγοράσει το κατάλληλο. Εκτός από τους αρκετούς διαφορετικούς τύπους που μπορεί να κυκλοφορούν στην αγορά οι σωστές μετρήσεις σε οποιοδήποτε από αυτά μπορούν να αλλάξουν την δυσάρεστη εικόνα που αφήνει ένα λάθος ποδήλατο σε κάποιον ποδηλάτη. Αρχικά αυτή η νέα θέση μπορεί να δείχνει άβολη, με τα πόδια να αγγίζουν ελάχιστα το έδαφος και τον κορμό σε πλήρη έκταση, ωστόσο έχει αποδειχθεί ότι συμβάλει σημαντικά στην αύξηση της απόδοσης αλλά και στην πολύ σημαντική αποφυγή τραυματισμών ή πόνων.