Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Χρησιμοποιώντας τις ταχύτητες- Τι πρέπει να γνωρίζετε

Γενικά:
Το χειριστήριο – μέθοδο αλλαγής ταχυτήτων που διαθέτει το ποδήλατό σας.
Στα συστήματα με εκτροχιαστή (σασμάν, ντεραγιέ) οι ταχύτητες αλλάζουν με μεταφορά της αλυσίδας σε άλλο γρανάζι. Αποφεύγετε τους συνδυασμούς:
-          Μεγάλο εμπρός γρανάζι με μεγάλο πίσω
-          Μικρό εμπρός με μικρό πίσω

Τα βασικά του συστήματος ταχυτήτων
Σε ένα ποδήλατο με 24 σχέσεις μετάδοσης ή γρανάζια ή ταχύτητες , το εμπρός τμήμα της αλυσίδας κινείται ανάμεσα σε 3 δίσκους – εμπρόσθια γρανάζια. Στο πίσω μέρος της αλυσίδας βρίσκεται μια κασέτα με 8 μικρότερα γρανάζια. Ο συνδυασμός των 3 δίσκων με τα 8 γρανάζια δίνουν θεωρητικά 3×8=24  διαφορετικές σχέσεις μετάδοσης (ταχύτητες). Αυτοί οι μηχανισμοί ταχυτήτων απαιτούν 2 χειριστήρια αλλαγής γραναζιών για τους εκτροχιαστές που αλλάζουν τη θέση της αλυσίδας, ένα για τους 3 δίσκους εμπρός κι ένα για τα 8 γρανάζια της κασέτας.
Ποτέ μη χρησιμοποιείτε και τα δύο χειριστήρια την ίδια στιγμή!
Η μετάβαση μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο ενώ κάνετε πεντάλ!
Πιο συγκεκριμένα ….
Για Shimano Dual Control:
Σε αυτό το σύστημα μετατόπισης η μανέτα του φρένου είναι επίσης και χειριστήριο ταχυτήτων.
  1. Με τον παρακάτω τρόπο μεταβαίνετε σε μεγαλύτερο γρανάζι:
-          Η μετάβαση μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο ενώ κάνετε πεντάλ.
-          Πιέστε τη μανέτα φρένου πέρα από το σημείο της πρώτης στάσης και κρατήστε το πατημένο έως ότου η επιθυμητή ταχύτητα που έχει επιλεγεί.
-          Για γρήγορη μετακίνηση μέσω αρκετών γραναζιών πιέστε το μοχλό κατευθείαν κάτω και
κρατήστε το πατημένο μέχρι η επιθυμητή ταχύτητα να επιλεγεί.
  1. Με τον παρακάτω τρόπο μεταβαίνετε σε μικρότερο γρανάζι:
-          Η μετάβαση μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο ενώ κάνετε πεντάλ.
-          Πιέστε την μανέτα φρένων προς τα επάνω μέχρι να νιώσετε ότι δεσμεύετε και κατόπιν αφήστε τον.
-          Σε πολλά μοντέλα υπάρχει βοηθητικός μοχλός.
-          Αντί να χειριστείτε τη μανέτα όπως περιγράφηκε στο βήμα 2, μπορείτε να μεταβείτε σε μικρότερα γρανάζια πιέζοντας τον βοηθητικό μοχλό.
Για Shimano Rapidfire/ Shimano Rapidfire 2-Way-Release/ Shimano EZ Fire
Στο χειριστήριο ταχυτήτων υπάρχουν δύο λεβιέ. Ο ένας  χρησιμοποιείται για μετάβαση σε μεγαλύτερο γρανάζι και ο άλλος για μετάβαση σε μικρότερο.

  1.  Με τον παρακάτω τρόπο μεταβαίνετε σε μεγαλύτερο γρανάζι:
-          Η μετάβαση μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο ενώ κάνετε πεντάλ.
-          Πιέστε το μοχλό προς τα κάτω με τον αντίχειρά σας, πέρα από την πρώτη στάση και διατηρήστε τον πατημένο έως ότου η επιθυμητή ταχύτητα να επιλεγεί.
-          Για γρήγορη μετακίνηση μέσω αρκετών γραναζιών πιέστε το μοχλό κατευθείαν κάτω και
κρατήστε το πατημένο μέχρι η επιθυμητή ταχύτητα να επιλεγεί.

  1. Με τον παρακάτω τρόπο μεταβαίνετε σε μικρότερο γρανάζι:
- Η μετάβαση μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο ενώ κάνετε πεντάλ.
-          Πιέστε ή τραβήξτε τον μοχλό μέχρι να νιώσετε ότι δεσμεύτηκε και κατόπιν απελευθερώστε τον άμεσα.
Για SRAM λεβιέ ταχυτήτων
Στο χειριστήριο ταχυτήτων υπάρχουν δύο λεβιέ. Ο  ένας χρησιμοποιείται για μετάβαση σε μεγαλύτερο γρανάζι και ο άλλος  για μετάβαση σε μικρότερο.

  1. Με τον παρακάτω τρόπο μεταβαίνετε σε μεγαλύτερο γρανάζι:
-          Η μετάβαση μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο ενώ κάνετε πεντάλ.
-          Πιέστε το μοχλό προς τα κάτω με τον αντίχειρά σας, πέρα από την πρώτη στάση και διατηρήστε τον πατημένο έως ότου η επιθυμητή ταχύτητα να επιλεγεί.
-          Για γρήγορη μετακίνηση μέσω αρκετών γραναζιών πιέστε το μοχλό κατευθείαν κάτω και
κρατήστε το πατημένο μέχρι η επιθυμητή ταχύτητα να επιλεγεί.
  1. Με τον παρακάτω τρόπο μεταβαίνετε σε μικρότερο γρανάζι:
- Η μετάβαση μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο ενώ κάνετε πεντάλ.
-          Πιέστε ή τραβήξτε τον μοχλό μέχρι να νιώσετε ότι δεσμεύτηκε και κατόπιν απελευθερώστε τον άμεσα.
Αλλαγή με περιστρεφόμενη λαβή:
Στη λαβή σας υπάρχει ένας δακτύλιος ο οποίος μπορεί να περιστραφεί και προς τις δύο κατευθύνσεις. Στρέφοντας αυτόν το δακτύλιο μεταβαίνετε στην επόμενη ταχύτητα. Ανάλογα με τον κατασκευαστή, μεταβαίνετε σε μεγαλύτερη ή χαμηλότερη ταχύτητα στρέφοντας προς τη μία ή την άλλη φορά.
  1. Για να αλλάξετε ταχύτητες με μηχανισμό ταχυτήτων κέντρου:
-          Σταματήστε να κάνετε πεντάλ για να μεταβείτε σε άλλη ταχύτητα.
-          Στρέψτε τον δακτύλιο προς την κατάλληλη φορά έως ότου η επιθυμητή ταχύτητα έχει επιλεγεί.
2.  Για να αλλάξετε ταχύτητα στην περίπτωση εκτροχιαστή: σε μεγαλύτερο γρανάζι
-      Η μετάβαση μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο ενώ κάνετε πεντάλ.
-          Στρέψτε τον δακτύλιο προς την κατάλληλη φορά έως ότου η επιθυμητή ταχύτητα έχει επιλεγεί.
-           Για γρήγορη μετακίνηση μέσω αρκετών γραναζιών στρέψτε τον δακτύλιο προς την κατάλληλη φορά έως ότου η επιθυμητή ταχύτητα έχει επιλεγεί.
3. Με τον παρακάτω τρόπο μεταβαίνετε σε μικρότερο γρανάζι:
- Η μετάβαση μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο ενώ κάνετε πεντάλ.
-          Στρέψτε τον δακτύλιο προς την κατάλληλη φορά έως ότου η επιθυμητή ταχύτητα έχει επιλεγεί.
-          Για γρήγορη μετακίνηση μέσω αρκετών γραναζιών στρέψτε τον δακτύλιο προς την κατάλληλη φορά έως ότου η επιθυμητή ταχύτητα έχει επιλεγεί.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Συναρμολόγηση ποδηλάτου

Εκπαιδευτική εκδρομή μαθητών στο εργοστάσιο κατασκευής των Ελληνικών ποδηλάτων ballistic και clermont

Ακτινολόγηση - Διόρθωση Ζάντας

Ρόδα είναι και στραβώνει! Αλλά μην ανησυχείτε, πριν πάτε στον μάστορα ρίξτε μια ματιά στο βίντεο αυτό και προσπαθήστε το λίγο μόνοι σας!  Δεν χρειάζεται να έχετε κάποιο ιδιαίτερο πτυχίο αλλά υπομονή και θέληση! Δεν είναι τόσο απλό αλλά ούτε και τόσο δύσκολο όσο νομίζετε! 

Ρυθμίσεις ποδηλάτου

Σωστή θέση του αθλητή πάνω στο ποδήλατο   Από τα πιο βασικά πράγματα τη στιγμή που κάποιος πρόκειται να αγοράσει καινούριο ποδήλατο είναι να αγοράσει το κατάλληλο. Εκτός από τους αρκετούς διαφορετικούς τύπους που μπορεί να κυκλοφορούν στην αγορά οι σωστές μετρήσεις σε οποιοδήποτε από αυτά μπορούν να αλλάξουν την δυσάρεστη εικόνα που αφήνει ένα λάθος ποδήλατο σε κάποιον ποδηλάτη. Αρχικά αυτή η νέα θέση μπορεί να δείχνει άβολη, με τα πόδια να αγγίζουν ελάχιστα το έδαφος και τον κορμό σε πλήρη έκταση, ωστόσο έχει αποδειχθεί ότι συμβάλει σημαντικά στην αύξηση της απόδοσης αλλά και στην πολύ σημαντική αποφυγή τραυματισμών ή πόνων.