Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Οι ποδηλατικές διαδρομές Eurovelo έρχονται στην Ελλάδα

Η Ελλάδα μπαίνει πλέον δυναμικά στον χάρτη του «Eurovelo» του δικτύου με τα 45.000 χιλιόμετρα ποδηλατικών διαδρομών στις χώρες της Ευρώπης. Οι τρεις διαδρομές που διασχίζουν τη χώρα μας είναι ακόμη στα σπάργανα, όμως πριν από λίγες ημέρες έγινε ένα σημαντικό βήμα ώστε να πάρουν σάρκα και οστά: o ΜΚΟ «Πόλεις για ποδήλατο» ανέλαβε Εθνικός Συντονιστής του «EuroVelo» για τη χώρα μας. 

Αυτό σημαίνει ότι ένας οργανισμός με ανθρώπους και ειδικούς που γνωρίζουν καλά ποιες είναι οι ανάγκες για ποδηλατικές υποδομές στην Ελλάδα αναλαμβάνει να «τρέξει» το πρότζεκτ «Eurovelo». Και αναμφίβολα η ανάπτυξη των διαδρομών στη χώρα μας θα βοηθήσει στον τομέα του τουρισμού αλλά και της βιώσιμης κινητικότητας. Εκατοντάδες είναι οι τουρίστες που επισκέπτονται την χώρα μας αλλά δυστυχώς δεν έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν με ποδήλατο. 

Μεταξύ των δύο οργανισμών υπεγράφη σύμφωνο συνεργασίας σε επίπεδο σχεδιασμού και ανάπτυξης του Ευρωπαϊκού δικτύου ποδηλατικών διαδρομών EuroVelo και στην Ελλάδα. Και όπως επισημαίνουν οι υπεύθυνοι του ΜΚΟ «Πόλεις για Ποδήλατο» ο συντονισμός της υλοποίησης των διαδρομών του EuroVelo, σε συνεργασία τόσο με το Υπουργείο Τουρισμού όσο και με τις Περιφέρειες και τους δήμους από όπου περνούν οι διαδρομές, φιλοδοξεί να αναδείξει την Ελλάδα ως ποδηλατικό προορισμό για τους επισκέπτες της χώρας.

Σημειώνεται ότι συντονιστής για την ανάπτυξη του «Eurovelo» ανά την Ευρώπη είναι η «Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατιστών» μέλος της οποίας είναι και ο ΜΚΟ «Πόλεις για Ποδήλατο» . 

Το Eurovelo

Όπως ανακοίνωσε ο ΜΚΟ «Πόλεις για Ποδήλατο», στόχος του Eurovelo είναι ο σχεδιασμός ενός ολοκληρωμένου ποδηλατικού δικτύου διασύνδεσης ευρωπαϊκών χωρώ αλλά και να καταγράψει τις ήδη υπάρχουσες ή να δημιουργήσει νέες, φιλικές προς το ποδήλατο διαδρομές και να τις εντάξει σε ένα καταγεγραμμένο και ενιαίο πλέον Ευρωπαϊκό δίκτυο. Περιλαμβάνει περισσότερα από 45.000 χιλιόμετρα ποδηλατικών διαδρομών, ενώ χιλιάδες επιπλέον χιλιομέτρων έχουν προγραμματιστεί να ενταχθούν στο δίκτυο, που, όταν θα ολοκληρωθεί, υπολογίζεται να ξεπεράσει τα 70.000 χλμ.




O χάρτης των διαδρομών Eurovelo




Σηματοδοτημένο δίκτυο EuroVelo υπάρχει κανείς σήμερα σε χώρες όπως, η Αυστρία, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ουγγαρία, η Σερβία, η Σλοβακία, η Ελβετία και το Ενωμένο Βασίλειο, η Τσεχία, η Πορτογαλία, η Ισπανία, η Ιταλία και άλλες. Το διεθνές status που διέπει αυτές τις διαδρομές διευκολύνει την συντήρηση και την επέκτασή τους, μέσω οικονομικής και πολιτικής στήριξης σε διασυνοριακό επίπεδο. 

Οι τρεις ελληνικές διαδρομές EuroVelo

Από την Ελλάδα προβλέπεται να περάσουν τρεις Ευρωπαϊκές ποδηλατικές διαδρομές (EuroVelo διαδρομές* EV8, EV11 and EV13). 

Στην Δυτική Ελλάδα, συναντάμε την Μεσογειακή διαδρομή EV8, (5,388 χλμ.) που ξεκινά από το Καντίθ της Ανδαλουσίας στην Ισπανία και καταλήγει, μέσω Ηγουμενίτσας στην Αθήνα. 

Από τον Βορά στον Νότο, η διαδρομή EV11 (5,964 χλμ.) ξεκινά από το Βόρειο Ακρωτήριο της Νορβηγίας και καταλήγει μέσω Θεσσαλονίκης στην Αθήνα, ενώ η νέα διαδρομή EV13 (6,800 χλμ.) ξεκινά από τον Αρκτικό Ωκεανό και τη θάλασσα του Μπάρεντς στα σύνορα Νορβηγίας και Ρωσίας και καταλήγει στην Μαύρη Θάλασσα διασχίζοντας την Ελλάδα σε δύο τμήματα, από τον Προμαχώνα Σερρών έως την Εξοχή Δράμας και από τον Κυπρίνο έως τις Καστανιές Έβρου, κατά μήκος του Άρδα ποταμού.

Οι στόχοι της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατιστών μέσω του EuroVelo είναι: Αφ' ενός μεν η εξασφάλιση ενός ενιαίου Ευρωπαϊκού δικτύου ποδηλατικών διαδρομών υψηλού επιπέδου σχεδιασμού και υλοποίησης, που θα συνδέει τις χώρες της Ευρώπης με ασφάλεια, ώστε να ενθαρρύνονται οι πολίτες να χρησιμοποιούν ένα υγιεινό μέσο μεταφοράς, όπως το ποδήλατο, στην καθημερινή τους ζωή, αλλά και στα ταξίδια τους. Αφ' ετέρου δε, η ενημέρωση των ιθυνόντων στα κέντρα λήψης αποφάσεων περί της ύπαρξης αυτών των διαδρομών, ώστε να χρησιμοποιηθούν από όσο το δυνατόν περισσότερους χρήστες, που θα ενισχύσουν τους τομείς της αγοράς οι οποίοι άπτονται του αντικειμένου. 







Η Ευρώπη είναι ο νούμερο ένα τουριστικός προορισμός παγκοσμίως, με μερίδιο αγοράς της τάξης του 50%, το 2016, με 500 εκατομμύρια διεθνείς αφίξεις, ενώ απασχολεί 26,5 εκατομμύρια υπαλλήλους. 
Ο τουρισμός είναι σημαντικός παράγοντας οικονομικής και κοινωνικής ανάπτυξης, και στηρίζει την πολιτιστική και εθνική κληρονομιά των λαών, ενώ, παράλληλα, μέσω ενός ενοποιημένου και ασφαλούς οδικού δικτύου και των εσόδων που αυτό αποφέρει, διευκολύνει τις μετακινήσεις τόσο των επισκεπτών όσο και των μόνιμων κατοίκων και εν τέλει ενθαρρύνει την κοινή Ευρωπαϊκή ταυτότητα των πολιτών της γηραιάς ηπείρου.

Πόλεις για Ποδήλατο και EuroVelo

Ο ΜΚΟ “Πόλεις για Ποδήλατο” αποτελεί από το 2013 επίσημο μέλος της European Cyclists Federation, της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδηλατιστών με έδρα τις Βρυξέλλες, και έχει ως στόχο την ευαισθητοποίηση, ενεργοποίηση, αλλά και παροχή τεχνογνωσίας για την ανάπτυξη της χρήσης του ποδηλάτου στις ελληνικές πόλεις, σε φορείς, δήμους, κοινότητες και υπουργεία.

Παράλληλα δημιουργεί projects, με συνεργασία και άλλων φορέων, δημόσιων ή ιδιωτικών, με στόχο πάντα τη διάδοση της χρήσης του ποδηλάτου στις πόλεις.
Η ανάπτυξη και η προώθηση της Ελλάδος ως ποδηλατικού τουριστικού προορισμού, αποτελεί προτεραιότητα του οργανισμού “Πόλεις για Ποδήλατο”.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Συναρμολόγηση ποδηλάτου

Εκπαιδευτική εκδρομή μαθητών στο εργοστάσιο κατασκευής των Ελληνικών ποδηλάτων ballistic και clermont

Ακτινολόγηση - Διόρθωση Ζάντας

Ρόδα είναι και στραβώνει! Αλλά μην ανησυχείτε, πριν πάτε στον μάστορα ρίξτε μια ματιά στο βίντεο αυτό και προσπαθήστε το λίγο μόνοι σας!  Δεν χρειάζεται να έχετε κάποιο ιδιαίτερο πτυχίο αλλά υπομονή και θέληση! Δεν είναι τόσο απλό αλλά ούτε και τόσο δύσκολο όσο νομίζετε! 

Ρυθμίσεις ποδηλάτου

Σωστή θέση του αθλητή πάνω στο ποδήλατο   Από τα πιο βασικά πράγματα τη στιγμή που κάποιος πρόκειται να αγοράσει καινούριο ποδήλατο είναι να αγοράσει το κατάλληλο. Εκτός από τους αρκετούς διαφορετικούς τύπους που μπορεί να κυκλοφορούν στην αγορά οι σωστές μετρήσεις σε οποιοδήποτε από αυτά μπορούν να αλλάξουν την δυσάρεστη εικόνα που αφήνει ένα λάθος ποδήλατο σε κάποιον ποδηλάτη. Αρχικά αυτή η νέα θέση μπορεί να δείχνει άβολη, με τα πόδια να αγγίζουν ελάχιστα το έδαφος και τον κορμό σε πλήρη έκταση, ωστόσο έχει αποδειχθεί ότι συμβάλει σημαντικά στην αύξηση της απόδοσης αλλά και στην πολύ σημαντική αποφυγή τραυματισμών ή πόνων.