Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2014

Τι κάνει η Πολιτεία για το ποδήλατο

Οδεύουμε στο 2015. Πολλές μεγαλουπόλεις έχουν αντιληφθεί τα οφέλη της μετακίνησης με ποδήλατο (υγεία, μηδέν ρύποι, οικονομία) και πολλαπλασιάζουν τις παρεμβάσεις τους και τα έργα για το ποδήλατο.
Εδώ όμως, στη χώρα μας, τι κάνει η Πολιτεία για το ποδήλατο; Η απάντηση είναι λίγα, ενώ θα μπορούσε πολλά περισσότερα χωρίς μεγάλο κόστος.


Υπουργεία, δήμοι, τροχαία, συγκοινωνιακοί φορείς θα μπορούσαν να κάνουν πολλά για την προστασία όσων μετακινούνται με ποδήλατο, για να ενθαρρύνουν τους πολίτες να κάνουν ποδήλατο, για να ενημερώνουν τους οδηγούς των άλλων οχημάτων να προσέχουν αυτούς που κάνουν ποδήλατο. Βήματα γίνονται (κατασκευή ποδηλατόδρομου Φάληρο – Γκάζι, σχεδιασμός για ποδηλατόδρομο στην Πανεπιστημίου) αλλά είναι αποσπασματικά και λιγοστά.

Τι μπορούν να κάνουν Πολιτεία, Δήμοι, Τροχαία, Φορείς Συγκοινωνιών (ενδεικτικά μερικές προτάσεις που δεν κοστίζουν πολύ):

Για την προστασία των πολιτών που ποδηλατούν (Οι ποδηλάτες είναι οι πιο ευάλωτοι στους δρόμους αλλά και οι πιο παραμελημένοι από τις αρχές. Αφημένοι στην τύχη τους)
-Σήμανση με το σήμα του ποδηλάτου πάνω στο οδόστρωμα της δεξιά λωρίδας στα σημεία απ’ όπου είναι συχνή η διέλευση ποδηλάτων (φωτό κάτω)



 -Ενημέρωση των οδηγών αυτοκινήτων από τις φωτεινές πινακίδες που πληροφορούν για την κίνηση με μηνύματα του τύπου: «Προσοχή στους ποδηλάτες»
-Αστυνόμευση. Όσοι κινούνται στο Κέντρο γνωρίζουν πως η παράνομη στάθμευση αυτοκινήτων πάνω στις λεωφορειολωρίδες ή γενικότερα στις δεξιές λωρίδες απ’ όπου περνούν ποδήλατα είναι πλέον…καθημερινότητα. Ειδικά στα σημεία με καταστήματα (π.χ. Πατησίων, Σταδίου, Αχαρνών) πελάτες και καταστηματάρχες αλλά και οδηγοί ταξί παρκάρουν ανενόχλητοι. Οι έλεγχοι της Τροχαίας είτε με γερανό είτε πεζή είναι λιγοστοί αν όχι μηδαμινοί. Παλαιότερα η παρουσία και μόνο του γερανού (Τροχαίας και ΟΑΣΑ) και το κορνάρισμά του απέτρεπε και απομάκρυνε τις παραβάσεις…

 -Καμπάνια ενημέρωσης για την προστασία όσων ποδηλατούν. Θα μπορούσε να απευθύνεται στους οδηγούς αυτοκινήτων. Με σποτ στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το ίντερνετ αλλά και στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Για την προώθηση της χρήσης ποδηλάτου

-Μία ενημερωτική καμπάνια με σύντομα σποτάκια για τα οφέλη του ποδηλάτου θα μπορούσε να παίζει σε μέσα ενημέρωσης, σε μετρό, τραμ, ηλεκτρικό, λεωφορεία.

Για τη διευκόλυνση όσων ποδηλατούν στο Κέντρο
-Θέσεις στάθμευσης: Απλά πράγματα όπως η δημιουργία θέσεων στάθμευσης – που δεν είναι και μία ακριβή υποδομή – σε κεντρικά σημεία της πόλης ή έξω από καταστήματα είναι κάτι μπορεί να ενθαρρύνει τον κόσμο να χρησιμοποιήσει ποδήλατο. Πρωτοβουλία που μπορούν να αναλάβουν είτε οι δήμοι είτε ιδιώτες.


Και βέβαια το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνουν όλοι οι παραπάνω φορείς είναι να συντονιστούν.


Οι «ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ» πεταλάρουν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Follow us στο twitter @orthopetalies ή στο Facebook Orthopetalies blog για καθημερινή ενημέρωση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου