Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Καροτσάκι για ψώνια που προσαρμόζεται στο ποδήλατο

Λέγεται trolly. Είναι ελληνικό και στόχο έχει να διευκολύνει όσους μετακινούνται με ποδήλατο και θέλουν μ’ αυτό να μεταφέρουν και τα ψώνια τους. Πρόκειται για το καροτσάκι για ψώνια που μπορεί να προσαρμόζεται, να «κλειδώνει» στο πίσω μέρος οποιουδήποτε τύπου ποδηλάτου. Συγχρόνως όμως μπορεί να χρησιμοποιηθεί και χωρίς το ποδήλατο σαν απλό καρότσι για ψώνια.

Το πρωτότυπο καρότσι για ψώνια trolly αποτελεί πατέντα του βιομηχανικού σχεδιαστή Παύλου Κωνσταντίνου Νικολόπουλου από τη Θεσσαλονίκη. Πριν από λίγες ημέρες μάλιστα το trolly παρουσιάστηκε σε συνέντευξη τύπου στη Θεσσαλονίκη για την προώθηση των εμπορευματικών μεταφορών και την διευκόλυνση των ενδιαφερόμενων για τις μεταφορές αγαθών με ποδήλατο.


Η ιδέα μπορεί να μην είναι εντελώς καινούρια - «παρόμοια καρότσια υπάρχουν στο εξωτερικό» λέει ο κ.Νικολόπουλος - όμως είναι πρωτότυπη η γεωμετρία του, τονίζει. Είναι τέτοια που του επιτρέπει «να έχει ασφαλή πορεία και να μην ανατρέπεται. Ακολουθεί απόλυτα το ποδήλατο. Σαν δορυφόρος της πίσω ρόδας». Έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε ο ποδηλάτης να μπορεί με ευκολία να καβαλάει ράμπες, ρείθρα, λακούβες, καπάκια.  


Όποια κλίση και να έχει το ποδήλατο ή όσο απότομη στροφή και να κάνουμε, το trolly ακολουθεί το ίχνος της πίσω ρόδας τονίζει ο βιομηχανικός σχεδιαστής Παύλος Κωνσταντίνος Νικολόπουλος

Όσο για το πώς εμπνεύστηκε αυτό το πρωτοποριακό καρότσι, ο κ.Νικολόπουλος είχε παρατηρήσει το τελευταίο διάστημα ότι η χρήση ποδηλάτου αναπτύσσεται ραγδαία. Αυτό συμβαίνει επειδή οι πολίτες επιθυμούν να κάνουν οικονομία περιορίζοντας το αυτοκίνητο ενώ άλλοι το κάνουν για λόγους συνείδησης, σημειώνει. «Αυτός όμως που μέχρι πρότινος χρησιμοποιούσε το αυτοκίνητο μετέφερε μ’ αυτό και τα ψώνια του. Τώρα που χρησιμοποιεί ποδήλατο δεν μπορεί να πάει στο σούπερ μάρκετ και να μεταφέρει για παράδειγμα μία εξάδα νερά. Ή να πάει στη λαϊκή και να κουβαλήσει με το ποδήλατο τα ψώνια. Έτσι, σκέφτηκα να σχεδιάσω ένα καρότσι για το ποδήλατο» εξηγεί. 

Ο κ.Νικολόπουλος με την πρωτότυπη πατέντα του, το trolly

Η κατασκευή του trolly θα γίνει στην Ελλάδα, από εταιρεία στην Αθήνα και ο κ.Νικολόπουλος εκτιμά ότι γύρω στον Μάιο θα μπορεί να κυκλοφορήσει στην αγορά. Σε καταστήματα ποδηλάτου. Πρόκειται για το trolly light. Σε ό,τι αφορά την τιμή του ο σχεδιαστής υπολογίζει ότι θα πωλείται έως 100 ευρώ. O κ.Νικολόπουλος έχει σχεδιάσει και το trolly style που θα αποτελέσει μία μετεξέλιξη του light.



Σκίτσο με τους δύο τύπους του καροτσιού για το ποδήλατο που έχει σχεδιάσει ο κ.Νικολόπουλος.  Η πατέντα του, λέει, αποτελεί απάντηση στην κρίση.


Οι δοκιμές

Ήδη το πρωτότυπο καρότσι για το ποδήλατο έχει δοκιμαστεί σε αρκετές βόλτες στη Θεσσαλονίκη. Ένα από τα επόμενα βήματα των δοκιμών, αναφέρει, ο κ.Νικολόπουλος είναι να το τεστάρει ένας αθλητής ποδηλασίας μεγάλων αποστάσεων. Στόχος είναι να κάνει μ’αυτό γύρω στα 400 χιλιόμετρα έτσι ώστε να ελεγχθεί η αντοχή και η συμπεριφορά του.


Σημειώνεται ότι το trolly είχε συμμετάσχει τον περασμένο Νοέμβριο στην έκθεση GREEK DESIGN = GOOD DESIGN του Οργανισμού Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ) που αφορούσε το ελληνικό design. 

Οι «ΟΡΘΟΠΕΤΑΛΙΕΣ»  πεταλάρουν και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Follow us στο twitter@orthopetalies ή στο Facebook Orthopetalies blog για καθημερινή ενημέρωση

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Συναρμολόγηση ποδηλάτου

Εκπαιδευτική εκδρομή μαθητών στο εργοστάσιο κατασκευής των Ελληνικών ποδηλάτων ballistic και clermont

Ακτινολόγηση - Διόρθωση Ζάντας

Ρόδα είναι και στραβώνει! Αλλά μην ανησυχείτε, πριν πάτε στον μάστορα ρίξτε μια ματιά στο βίντεο αυτό και προσπαθήστε το λίγο μόνοι σας!  Δεν χρειάζεται να έχετε κάποιο ιδιαίτερο πτυχίο αλλά υπομονή και θέληση! Δεν είναι τόσο απλό αλλά ούτε και τόσο δύσκολο όσο νομίζετε! 

Ρυθμίσεις ποδηλάτου

Σωστή θέση του αθλητή πάνω στο ποδήλατο   Από τα πιο βασικά πράγματα τη στιγμή που κάποιος πρόκειται να αγοράσει καινούριο ποδήλατο είναι να αγοράσει το κατάλληλο. Εκτός από τους αρκετούς διαφορετικούς τύπους που μπορεί να κυκλοφορούν στην αγορά οι σωστές μετρήσεις σε οποιοδήποτε από αυτά μπορούν να αλλάξουν την δυσάρεστη εικόνα που αφήνει ένα λάθος ποδήλατο σε κάποιον ποδηλάτη. Αρχικά αυτή η νέα θέση μπορεί να δείχνει άβολη, με τα πόδια να αγγίζουν ελάχιστα το έδαφος και τον κορμό σε πλήρη έκταση, ωστόσο έχει αποδειχθεί ότι συμβάλει σημαντικά στην αύξηση της απόδοσης αλλά και στην πολύ σημαντική αποφυγή τραυματισμών ή πόνων.